Hvad får du ud af et serviceeftersyn?

 

Serviceeftersynet er især målrettet forbrugere med en for høj returtemperatur på fjernvarmevandet, og som derfor ikke udnytter fjernvarmevandet optimalt.

Hvis du har en fjernvarmereturtemperatur på over ca. 45 °C, så står du til at få motivationstillæg på din varmeregning. Ved et servicebesøg kan vvs-montøren forklare dig, hvor høj din returtemperatur må være for at undgå motivations­tillæg. Han kan vise dig, hvordan fjernvarmevekslerens ventilindstillinger skal være og måske indstille anlægget, så du i stedet opnår et fradrag på varme­regningen.

Serviceeftersynet er også en særlig god idé for nye fjernvarmeforbrugere, der er i tvivl om, hvordan varmeanlægget fungerer. Mange fjernvarmeforbrugere er ikke klar over, at ældre styringsventiler bør indstilles mindst 4 gange om året, dels for at få varme nok i radiatorerne om vinteren, dels for at undgå for høj fjernvarmereturtemperatur om sommeren.

Har du leaset en fjernvarmeveksler fra Skive Fjernvarme?

Hvis du har indgået en leasingaftale med Skive Fjernvarme, får du automatisk gennemført et servicebesøg på fjernvarmeanlægget hvert andet år, som en del af aftalens vilkår. Du skal derfor ikke betale ekstra, ej heller bestille et service­besøg